sunnuntai 8. joulukuuta 2013

Pakkasvarustelua Joulutorilla

Minua puodin lämpöön tottunutta alkaa hirvittää, kun pakkanen paukkuu toripäivänä talvisissa lukemissa. Mitään jättipakkasia ei Tampereelle onneksi tullut, mutta viima käy kioskin luukuista välillä armottomasti sisälle. Olin jo ehtinyt unohtaa parikymmentä vuotta sitten kirppikseltä tekemäni löydöt: kultalammasturkki ja -muhvi. Ne ovat olleet pitkään säilössä pukupussissa vintillä - ja ovat edelleen aivan priimat! Turkkikin mahtuu minulle, vaikka olen ollut aika paljon sirompi sen ostaessani. Tässä varustuksessa ei paleltanut.


Eilen sain valmiiksi jo aiemmissa kuvissa puikoilla vilahdelleet pitkät kirjoneulesäärystimet. Näillä keleillä on mukava vetää ne polvien yli.




Olen kuin olenkin pakkasenkestävä torimyyjä! Yli kymmenen tuntia olin tänään torilla eikä edes varpaita palella. Olo on melkein voitonriemuinen, sillä etukäteen pelkäsin Joulutorissa eniten palelemista.

2 kommenttia:

Niina/Kartano keltainen kirjoitti...

Olet onnistunut pukeutumaan sekä lämpimästi, että tyylikkäästi. Se ei olekaan välttämättä ihan helppo yhdistelmä toteuttaa :) Minulla on kokemusta koko lapsuuteni ajalta torimyyjän työstä, koska vanhempani myivät markkinoilla käsitöitään lähes joka viikonloppu. Siihen aikaan markkinoita järjestettiin varmaan enemmän kuin nykyisin. Olimme tietysti usein mukana ja muistan hyvin sen kylmyyden...

Jasmiina kirjoitti...

Hehee, tyylikkäästi :D No, omalla tyylillä ainakin :D Palelemista inhoan, 10-tuntinen toripäivä on tooosi pitkä, jos paleltaa.